18 March 2025
Ziņas un Viedokļi
Kuras tendences veidos nākamo uzvarētāju portfeli?

Pēdējo gadu laikā ilgtermiņa investoriem nav bijis viegli, un galvenais iemesls ir straujās izmaiņas un satricinājumi finanšu tirgos. Un runa nav tikai par mākslīgo intelektu – ir daudz populāru akciju, kuras piesaista gan institucionālos, gan retail investorus, piemēram, Eli Lilly, Constellation Energy, Philip Morris, Hims&Hers, AppLovin un citas. Līderi mainās visu laiku. Tomēr mūsu uzņēmuma veidotais alternativo datu (Alt-Data) portfelis ir viens no produktiem, kas veidots tieši tā, lai izmantotu šo tendenču maiņu – gan vidējā, gan ilgtermiņā.

Nedaudz vēstures

Viss sākās 2016. gadā, kad sapratām, ka internetā ir pieejami pilnīgi jauna veida dati uzņēmumu analīzei – Google Trends meklējumu statistika, mājaslapu apmeklējums, mobilo aplikāciju lejupielāžu skaits, sociālo tīklu sekotāji un iesaiste, Wikipedia rakstu skatījumi, diskusijas Reddit forumā, Glassdoor atsauksmes un daudz kas cits. Vienlaikus parādījās arī jauni alternatīvo datu pakalpojumu sniedzēji, piemēram, Yipit, AlphaSense, Second Measure, Sentieo, kas apmierināja investīciju pārvaldnieku pieprasījumu pēc datiem. Lielie hedžfondi maksāja miljonus, lai iegūtu konkurences priekšrocības un gūtu papildu ienesīgumu.

Kā tehnoloģiski orientēts aktīvu pārvaldnieks, mēs nolēmām izveidot savus rīkus datu apkopošanai, uzglabāšanai un analīzei – rezultātā radās Astutex datubāze un Trendspotting iknedēļas pārskats, kas kalpo kā ideju ģenerēšanas instruments.

1.attēls: Uzņēmumu analīzē izmantotie alternatīvie datu avoti

Avots: Astutex iknedēļas Trendspotting ziņojums

Kuri faktori ir veicinājuši Alt-Data portfeļa rezultātus?

  1. Anime popularitātes vilnis
    Āzijas saturs kļūst arvien pieprasītāks visā pasaulē – K-Pop dominē mūzikas topos, Genshin Impact un Naraka ir starp Steam labāk pārdotajām spēlēm, un anime seriāli uzstāda straumēšanas skatītāju rekordus. Mēs pievērsām uzmanību dažiem uzņēmumiem no šī sektora:
    • Toei Animation – “Dragon Ball” un “Slam Dunk” franšīžu īpašnieks, kura akciju cena kāpa pēc tam, kad “One Piece” (500+ miljoni pārdotu manga eksemplāru) tika pielāgots seriālam un pārspēja pat “Stranger Things” rekordu Netflix platformā.
    • IG Port – mazāka mēroga animācijas studija, kas guva labus panākumus pēc “Spy x Family” un “Haikyu!” filmu izdošanas.
    • Sanrio – lai gan nav tieši anime, “Hello Kitty” intelektuālā īpašuma īpašnieks veiksmīgi paplašinājis savu biznesu, izmantojot personāžus kā Cinnamoroll, Kuromi un Pompompourin.
  2. Hiperluksusa segments
    Arvien lielāka ekonomiskā nevienlīdzība un pieaugošais bagāto slānis ir veicinājis tādu luksusa zīmolu kā Hermès (Birkin somas) un Richemont (Cartier, Van Cleef & Arpels) vērtības pieaugumu. 2024. gadā Ķīnas pieprasījuma kritums radīja spiedienu uz šo sektoru, taču 2025. gadā pēc plašākas ekonomikas atgūšanās šīs akcijas sasniedza jaunus maksimumus.
  3. Skriešanas apavu fenomens
    Covid-19 pandēmijas laikā pieauga interese par sportisko un ikdienas apavu valkāšanu – Crocs un Heydudes tajā laikā piedzīvoja savus ziedu laikus. Pēc pandēmijas arvien vairāk cilvēku sāka pievērsties veselīgam dzīvesveidam, un skriešana kļuva par populāru izvēli. Strava lietotnes lejupielādes eksplodēja, jo cilvēki pievienojās skriešanas klubiem un meklēja domubiedrus. Tirgū izcēlās divi uzņēmumi:
    • On Running – īpaši populārs Šveicē, taču dārgs.
    • Deckers (Hoka zīmols) – šis ieguldījums Alt-Data Portfolio izrādījās veiksmīgs, jo 6 mēnešu laikā akcija pieauga par vairāk nekā 60%, pēc kā to pārdevām, izvairoties no vēlākā cenu krituma.

Kuri būs nākamie uzvarētāji?

Vai esat dzirdējuši par Braienu Džonsonu un viņa dokumentālo filmu “Don’t Die”? Viņš ir miljonārs, kurš katru gadu tērē miljonus uztura bagātinātājiem un medicīniskajām procedūrām, cerot dzīvot 150 gadus. Viņš simbolizē jaunu globālu veselīgas ilgmūžības tendenci – cilvēku pieaugošo uzmanību veselīgam uzturam, mentālajai veselībai, miega kvalitātei un fitnesam.

Šajā segmentā mūsu izvēle ir Technogym – premium zīmols fitnesa iekārtu sektorā, kura aprīkojums atrodas 41 no 50 pasaules labākajām luksusa viesnīcām. 70 miljoni cilvēku ik dienu izmanto Technogym iekārtas, un uzņēmums arvien vairāk izmanto AI, lai piedāvātu personalizētus treniņu plānus.

2.attēls: Google vēsturiskie meklējumi pēc “ilgmūžība”

Avots: Google Trends

Pašreizējās tendences un potenciālie ieguvēji

Šobrīd mēs redzam vairākas būtiskas tendences un uzņēmumus, kas no tām varētu iegūt:

  • Veselīga ilgmūžība – (Technogym, Life Time Holding, Garmin, Sprouts)
  • Jaunā spēļu konsoļu un programmatūras paaudze – (Sony, Nintendo, Take-Two, Netease, Logitech)
  • Lielā uzkrātā kapitāla pāreja (Great Wealth Transfer) – $85 triljonu aktīvi tiks nodoti nākamajām paaudzēm (Robinhood, Coinbase, SoFi, Block)
  • Korporatīvais AI – nākamā mākslīgā intelekta fāze (Microsoft, SAP, Datadog, Snowflake, Atlassian, Twilio)
  • Satura/IP giganti – strādājot mazāk, cilvēki patērēs vairāk izklaides (Netflix, Spotify, Disney, Sanrio, TKO (WWE/UFC))

Trendīgi, bet kvalitatīvi

Identificēt tendenci ir viegli, bet atrast pareizo uzņēmumu – daudz sarežģītāk. Kā pārvaldnieki mēs atlasām tikai tos uzņēmumus, kuriem ir:

  1. Stabili finanšu pamatrādītāji
  2. Ilgtspējīgas konkurences priekšrocības
  3. Cenu noteikšanas spēja

Jāpatur prātā, ka lielākā daļa patēriņa preču zīmolu mēdz zaudēt izaugsmes tempus – lai tas būtu enerģijas dzēriens Celsius, skaistumkopšanas kosmētika e.l.f., vai Crocs, tie agri vai vēlu iziet no modes, un izaugsmes tempi neizbēgami palēninās līdz kļūst negatīvi. Tāpēc mēs rūpīgi izvēlamies, kuras tendences izmantot ilgtermiņa portfelī.

 

Ja vēlaties uzzināt vairāk par šajā rakstā minētajiem uzņēmumiem, sektoru vai citiem ieguldījumu jautājumiem, gaidīsim ziņu uz info@alphinox.com.

Atruna: Uzņēmumi, kas ir minēti rakstā var būt iekļauti Alphinox pārvaldītos portfeļos. Šis mārketinga materiāls ir paredzēts tikai informatīviem nolūkiem, un tas nav piedāvājums, aicinājums vai rekomendācija pirkt vai pārdot ieguldījumu instrumentus, veikt jebkādus darījumus vai noslēgt jebkāda veida juridiskas vienošanās. Lai gan Alphinox Quality AS uzskata, ka sniegtā informācija ir balstīta uz uzticamiem avotiem, tā nevar uzņemties atbildību par ietvertās informācijas kvalitāti, pareizību, savlaicīgumu vai pilnīgumu.

 

Autors: Alphinox komanda